Ir al contenido principal

HOW TO DRAW A PUPPY DOG


For our Bilingual Bicultural Project the 2nd Grade students created a foldable drawing of 3 pet dogs to practice listening and english comprehension.

Through the YouTube channel "Art for Kids" they had to follow the necessary steps to create an amazing drawing. At first, they all thought they wouldn't be able to do it but in the end the result was fantasic!



En esta ocasión en nuestro Proyecto Bicultural con los alumnos de 2º de Primaria, han elaborado un dibujo desplegable de tres mascotas (perros) para practicar la escucha y compresión del inglés. 

A través del canal de Youtube Art for Kids Hub https://www.youtube.com/watch?v=oufXsVM1oIQ , han ido siguiendo los pasos necesarios para crear un fantástico dibujo, que un principio todos pensaban que eran incapaces de hacer pero que al final el resultado ha sido fantástico.








Comentarios

Entradas populares de este blog

Recycled materials

En 5º de Primaria, los estudiantes están trabajando en la asignatura de Inglés los materiales reciclados a partir de un divertido "Challenge".  Este proyecto nace con la intención de que nuestro alumnos alcancen los siguientes objetivos: Aprender en qué consiste el reciclaje y su proceso para utilizarlo en casa y en clase. Seleccionar los residuos que generamos en la vida diaria.  Disminuir la contaminación para la conservación de plantas y animales.  Aprender a valorar el medio ambiente mediante su conservación.  Concienciar del cuidado de nuestro entorno. Próximamente el resto de niveles pondrán visitar un museo creado e ideado por ellos mismos.  ¡Estos chicos son unos artistas! In grade 5, they are working with recyclable materials in their English class as part of a fun CHALLENGE! This project was born with the intention that would students reach the following objectives: - Learn about recycling and its process to use it in the classroom and at home. - Select the residues

Shakespeare: Plays and Plots

  Inspired by book day the students of grade 5 and 4 learned a little about Shakespeare and plays. They learn about how Shakespeare used different emotions as the main themes of his plays. The students learn advanced vocabulary on emotion, such as greif, guilt, envy, courage etc. Furthermore, they learned about filmmaking and what it takes to put on a production. They learned about the importance of music and props in a production. Furthermore, they learn to divide up the work and work together as a team! REMEMBER! There are no small roles just small actors ;) One of the most difficult skills they learned was how to write a script! However, after weeks of prepartion their hard work paid off.

New Technologies and vocab

  Today our students of  1st  of ESO have improved their vocabulary playing different online games.  It seems that they had a lot of fun!!  Nuestros estudiantes de 1º E.S.O. han puesto en práctica y mejorado su vocabulario gracias a varios juegos online. Parece que no lo han pasado nada mal.